Sion 9.1.2010
A je to za nami. Zlet do Sionu v kombinácií s pokusom o prelomenie rekordu v počte prihlásených na IVAO sieti sme úspešne absolvovali. Po príchode do kokpitu sa rozhliadam okolo seba. Vidím stroje našej spoločnosti, rátam a prichádzam k číslu 6 (+ jeden let z Košíc). Okrem nás stojí na aprone kolega zo Sky Europe mieriaci do Nemecka, kolega zo Seagle ktorý volí rovnakú destináciu ako my a nakoniec kolega z TTW ktorý tiež volí Sion. Nuž ladím teda delivery, aby som dostal povolenie. Žiadam TOVKA2K, schválené, všetko v poriadku a ladím vežku. Boeing 727 zatiaľ roluje poza mňa a čoskoro opúšťa stojánku aj lietadlo Sky Europe. Rolujem v poradí tretí na vyčkávací bod dráhy 31, za mnou je už na ceste Airbus 320. Po vzlete na chviločku ladím Štefánik radar a ani sa nenazdám, som na Viedni. Tu ma zaskočí príkaz letieť priamo na GISPO, ktorý v pláne nemám. Nuž nevádí, mením kurz na GISPO. Pri stúpaní prechádzam na oblastné riadenie.
Tu počuť profesionálny prístup riadiaceho. Postupne počúvam hlásenia SVK25K, SVK555, SVK500 s doprovodom a SVK006. Let pokračuje a opäť počujem volačky našich mašín pri odlaďovaní na Mníchov, SVK7273 a SVK315. Netrvá dlho a nasledujem ich, ladím Mníchov radar. Tu počuť, že snaha o prekonanie rekordu je obrovská, jedno lietadlo za druhým. Môj predpoklad letieť direct padá. Po preladení na Swiss radar sa však teším, dostávam direct SANET. Na TCASe vidím SVK25K, ktorý sa pomaličky približuje. Približne 60 míľ pred SANET žiadam o klesanie. Dostávam FL280 a ladiť Sion. Stalo sa. Pokračujem priamo MOT a od MOT letím príletovú procedúru pre IGS 25. Klesám ako o život, riadiaci mi hlási výšku, akú by som mal mať, no som o cca 2000 stôp vyššie. Okamžitá korekcia, pri pohlade z okna vidím oblaky a sem - tam kúsok zeme. 7000, 6000, 5000... a konečne sa z mrakov vynára dráha 25. Točim mierne do ľavej strany pre presnejší nálet. Sadám trošku tvrdšie, približne 270 ft/min. Po odrolovaní na stojánku sledujem kolegov. Ako prvý sa ku mne pridáva SVK315 z Košíc.
SVK555 dostáva Go around. V napätí očakávam prílet ostatných, na frekvencií je ruch a riadiaci sa nezastaví. Po čase pristáva SVK500 s eskortou. Vitajte páni. SVK25K letí svoj druhý pokus. Dohľadnosť je slabá a pilot ešte nad dráhou prevádza korekcie smeru. Sadá, brzdí a je v poradí piaty, ktorý dnes okúsil dráhu 25 v Sione.
Ďaľším v poradí je SVK006. Pristáva bez problémov. Kolegovia z ostatných VA sú na rade. Prvý sadá Seagle, za ním TTW. Po zhodnotení situácie sa časť z nás rozhodla letieť domov. SVK970, SVK25K, SVK006 a SVK315 podávajú letové plány a za moment už razia studený Alpský vzduch v stúpaní. Spiatočný let prebehol výborne, v rovnakom duchu ako let do Sionu. Riadiaci na celej trati okrem SR. Každopádne, toto už bolo len z našej vlastnej iniciatívy.
Záverom chcem poďakovať všetkým zúčastneným, členom Air Slovakia Virtual, konkrétne: SVK25K SVK555 SVK500 SVK006 SVK7273 SVK315 a SVK970 ako aj kolegom CGL616 TTW862 SQF0921 Veľká vďaka našim riadiacim, riadiacim na trati a Stanovi za Sion Approach. Majky