Tempelhof 3.4.2010
Ľudia často premýšlajú o tom, aké by to bolo, vrátiť sa v čase a na vlastné oči vidieť, ako prebiehal život v minulosti. Nie je to ani tak dávno, čo bolo uzavreté Berlínske letisko Tempelhof, ktoré počas svojej histórie zažilo veľa udalostí. Vďaka luďom z IVAO - SK staffu a zhovievavosti IVAO - DE staffu sa podarilo uskutočniť na toto uzavreté letisko zlet.
Na stojánke v Poprade sa posádka Slovakie 970 pripravuje na let. Dnes sa letí na Boeingu 737 - 200 OM - RAN. Pripravujeme navigáciu, prezeráme obsadenosť ATC pozícií a prevádzku na letisku. Inercie nahodené a systémy zosúladené. Môžeme začať. Voláme Tatry Radar, ktorý je špeciálne pri tejto príležitosti otvorený. Dostávame povolenie na Tempelhof cez GOSID 1C z dráhy 27. Počas štartovania motorov sa dívam z okienka a vidím Boeing 737 - 300 Seagle Air štartovať z dráhy 27. V rádiu sa ozve volačka CGL616... v duchu želám Igorovi šťastný let.
Po žiadosti o rolovanie prechádzame cez plný apron a Alphu na vyčkávací bod dráhy 27. Talianska 737-ma odlieta a za ňou vstupujeme na dráhu. Počasie je krásne, vietor kľud a dostávame povolenie na vzlet. Poďme teda na vec :)
Po vzlete pokračujeme GOSID 1C a stúpame na hladinu 130. Bez komplikácií sa rútime vyššie a vyššie. Po čase ladíme Bratislava radar, kde dostávame priamo na bod MAKAL. Tu prvý krát využívam inercie a ich pomocou letím na zemepisné súradnice hraničného bodu. Kľudný hlas Bratislavského riadiaceho sa s nami lúči a voláme Prahu radar. Tu nám dovolili priamo na HDO, takže opäť ušetríme nejaké palivo a pár minutiek letu. V Prahe sú otvorené 2 sektory a čoskoro ladíme západný.
Počas letu si prechádzam ešte raz mapky a uvažujem, aký spôsob priblíženia asi dostaneme. Po preladení na Bremen radar dostávame povolenie priamo na IAF Klasdorf VOR. Dráha 09R a ILS priblíženie radarovým vektorovaním. Pravdepodobne tam majú veľa práce. Hoci na APP sú iba 4 prevádzky, pri pohľade na TCAS vidím neskutočne veľa lietadiel, ktoré chodia po obrazovke ako mravce po cukrovej vate. Ladíme Bremen director a tu dostávame elegantným, jediným príkazom zmenu kurzu priamo do ILS RWY 09R. Ladíme teda vežu. Pred nami prevádzka na priblížení 09R, za nami daľšia a na 09L odlet. Stávame sa súčasťou tohoto kolotoča.
Nakoniec pristávame na dráhe a na konci opúšťame. Prelatenie na GND a rolovanie na stojánku. Počas príprav na spiatočný let si uvedomujem ten zvláštny pocit, že naša mašinka stojí na mieste, na ktoré sa už asi nikdy nevráti... je to ako dostať poslednú šancu si sem zaleteť. Veďla našeho Boeingu stojí Airbus 320 SU - LBI našej spoločnosti s volačkou SVK555. Seagle 616 nám opäť utiekol, takže svoj odlet časovo plánujem na 17:05 Z, hneď po Airbuse.
Podarilo sa. Na vyčkávacom bode za Airbusom sledujem pristávajúci Mig 29 našich vzdušných síl. Samí mravec chodia tadeto hore :) Po pristátí Migu odlieta Airbus a hneď za ním ja. Po vzlete sme povolený na TUVAK a žiadame priamo HDO. Nemeckí riadiaci súhlasil a tak opäť šetrím palivo. V Pražskom FIRe konečne chviľku oddychujem, počas letu priamo na MAKAL si v rýchlosti dávam zeleninový šalát ako večeru. Prevádzky je tu viac ako počas letu do Berlína.
V Bratislavskom FIRe ma opäť víta úžasne kľudný hlas a oznamuje mi, že priblíženie v Poprade bude radarovým vektorovaním do ILS dráhy 27. V spolupráci s LZTT_APP ma vedie južne od letiska za SVK555. Prevádzky je tu už pomenej a bez problémov po hodine a 10 minútach sadáme na dráhe 27 v Poprade.
Event vo mne zanechal veľmi pozitívne dojmy. Bol iný ako ostatné, výnimočný svojou atmosférou. Pre mňa určite :)
Majky
Komentáre
Prehľad komentárov
Viem co myslis, ale nebola to narazka na to, skor som tak premyslal ze ked sa niekam leti event, neviem cim to je ale skoro vzdy letim tesne pred Tebou alebo hned po Tebe :D Uvidime, ci sa to potvrdi aj na dalsich zletoch :P
ujo Majky Sajfa Mravce aha
onéééé
(iggi, 7. 4. 2010 20:22)
Ujo Majky, dufam ze raz z tychto zazitkov vydas nejaku knihu, lebo sa to tak fajne cita ;)
A oné, dufam, ze ten stastny let nebola nejaka narazka na oneee...ved vieme :D :D :D
;)
-i-
onéééééé šuhajko
(Majky, 9. 4. 2010 21:02)